Blog

Welkom op onze blog.

QEOS lanceert nieuwe tool voor beheer afvaltransport

11/12/2023

Om aan de nieuwe wetgeving omtrent het registreren van afvaltransport te voldoen, was een digitalisering nodig in de sector. Een overgang die voor velen wat problemen kan zorgen. Bij QEOS verloopt de overgang bijna automatisch, mede dankzij de nieuwste tool van onze boordcomputer.

Meer dan standaard oplossing voor registratie afval

QEOS is niet zomaar een standaard oplossing voor de registratie van afvaltransport of afvalverwerking. Wij zijn reeds jaren expert in het voorzien van digitale oplossingen. Onze boordcomputers worden periodiek geüpdatet en bijgewerkt om aan nieuwe wetgeving van bv. de Vlaamse overheid en OVAM te voldoen.

Diverse transporttoepassingen

Onze boordcomputer is bruikbaar voor heel wat toepassingen in transport. Hierdoor hebben we ervaring met de juiste tools en nemen we een voorsprong op andere ontwikkelaars. Chauffeurs en verwerkers van afval hoeven dus geen nieuw of ander toestel aan te schaffen om aan de OVAM-verplichting te voldoen. En gebruikers van de boordcomputer krijgen een automatische update.

Mogelijkheden van QEOS

Naast transportopdrachten en bijhouden van het digitaal identificatieformulier is de QEOS-boordcomputer uitgerust met heel wat andere oplossingen op vlak van navigatie, geolocalisatie, tijdsregistratie en time tracking, automatisch opdrachten uitsturen en vele andere.

Goedkeuring van OVAM

Aangezien de OVAM kwaliteit wil garanderen aan gebruikers van het digitaal identificatieformulier, is het enkel toegestaan om met goedgekeurde systemen aan de slag te gaan. Ook wij hebben onze toepassing ter goedkeuring voorgelegd bij de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij. Een bevestiging van onze innovatieve oplossing.

Meer over dit thema
Einde overgangsperiode van digitaal identificatieformulier nadert
Vanaf 2023 digitale identificatie van afvaldocumenten
Bestaan er uitzonderingen voor invullen van het verplicht identificatieformulier?